Aktuálna situácia nás núti predávať online. Musíme sa prispôsobiť. Upravujeme obchodné stratégie, oslovujeme väčší počet zákazníkov.
Snažíme sa dohodnúť, čo najväčší počet obchodných online stretnutí či motivovať zákazníkov na online demo. Pripravili sme pár rád, ako sa pripraviť na dobrý obchodný online rozhovor či demo. Snáď Vám pomôžu. Ak máte svoje triky, ktoré fungujú, budeme sa tešiť, ak ich zazdieľate v komentoch.
Najdôležitejšia je príprava.
Nie je snáď nič horšie ako keď sa obchodníkovi podarí získať možného zákazníka na demo a nie je pripravený.
Internet, notebook, slúchadlá, myš
Uistite sa, že máte spoľahlivý internet. Nabitý notebook, fungujúce slúchadlá. Pripravte si všetky nástroje vopred. Predídete tak zbytočne trápnej situácii na začiatku rozhovoru. Nebehajte myšou hore dole počas rozhovoru. Možno je to jasné, ale neverili by ste, ako často sme tento „div“ videli.
Tesne pred stretnutím
Nemeškajte, buďte pripravení o pár minút skôr. Ak komunikujete cez niektorí z online toolov, ktorý ponúka link, pošlite ho zákazníkovi ešte pred stretnutím. Zjednodušíte mu tak pripojenie a nebude musieť hľadať link v starších mailoch.
Kamera a okolie
Vyskúšajte si kameru ešte pred začiatkom rozhovoru. Upravte sa ako keby ste boli na reálnom stretnutí. Skontroluje záber kamery, aby zbytočne nesnímala vaše súkromie z domova. Prvý dojem je len jeden a to platí aj v online svete.
Majte svoj plán
Pripravte si, čo chcete zákazníkovi odkomunikovať. Zároveň si povedzte, čo je cieľom stretnutia. Čím by ste ho radi ukončili? Aké sú ďalšie kroky? Aj keď ide o online stretnutie, malo by mať presnú agendu. Pokojne ju zákazníkovi na úvode odkomunikujte.
Online demo
Pripravte si kvalitné demo vopred. Ešte pred online rozhovorom si vyskúšajte, či všetko funguje správne. Prihláste sa do dema, aby ste na poslednú chvíľu nehľadali prihlasovacie údaje. Nahrajte dáta či pripravte situáciu, ktorú môže váš prospekt reálne riešiť. Postavte mu tak demo na mieru jeho biznisu a priamo od komunikujte benefity, ktoré mu ponúkate. Vyhnite sa všeobecným dátam, hovorte priamo s klientom o využití pre neho. Otvorte a minimalizujte si okná, ktoré by ste radi ukázali svojim prospektom počas rozhovoru. Nerobte samotné demo dlhšie ako 15 minút.
Robte si poznámky
Pri obchodovaní je dôležité počúvať viac ako rozprávať. Píšte si poznámky. Či už na papier alebo si otvorte okno na počítači, kam si môžete zapisovať spätnú väzbu či otázky. Zákazník tak bude vidieť, že je jeho názor pre Vás dôležitý. Pre vás to môže fungovať výborne aj pri tvorbe follow upov.
Nenechajte sa rušiť
Ešte pred začiatkom online rozhovoru si vypnite všetky notifikácie. Nie je nič trápnejšie ako, keď počas rozhovoru dostávate vtipné správy, ktoré Vám blikajú počas dema na monitore. Ak ste doma, poproste manželku či deti, aby Vás chvíľku nerušili.
A nezabudnite, každé dobré demo začína s top benefitom produktu (killer feature). Získate tak pozornosť hneď od začiatku a je len na Vás ako si ju udržíte ďalej.