Mnohí podnikatelia sa obávajú ako potenciálna kríza ovplyvní ich život. Či im zákazníci ostanú. Či budú mať z čoho platiť zamestnancov. Mnohí nám píšete ako sa nám s obchodovaním posledné dni darí.
Darí sa nám fajn. Je to o niečo ťažšie, avšak obchodovať sa dá. Dohadovať stretnutia nie je problém. Stretávame sa s klientami výlučne online. Používame moderné technológie a prospekty s tým nemajú problém. Ponúkame online demá a free trials. Až na pár výnimiek sme sa s problémom nestretli.
Spísali sme pár rád, ktoré nám zatiaľ v obchodovaní počas izolácie fungujú. Obchodovanie je dlhodobý proces a jeho zastavenie počas krízy môže ovplyvňovať výsledky firmy aj dlho po skončení krízy. Naša rada teda znie: Neprestávajte obchodovať, upravte svoj obchodný proces aktuálnej situácii.
Tu je pár rád ako na to:
- Zvýšte počet oslovených klientov mesačne.
- Upravte cieľovú skupinu podľa toho, ktoré firmy neriešia existenčnú otázku.
- Osobné stretnutia vymeňte za online stretnutia.
- Napíšte zrozumiteľný návod ako sa klient môže pripojiť na online hovor.
- Využite čas zamestnancov, ktorí pracujú z domu (možno sú paradoxne menej busy ako bežne).
- Používajte profesionálne nástroje na online komunikáciu. Vopred si otestujte mikrofón a kameru.
- Nezabúdajte na prvý dojem aj pri online komunikácii. Dodržujte dresscode.
- Komunikujte zreteľne benefity produktu či služby.
- Vytvorte si kvalitný referenčný program. (Ak neviete ako na to, radi poradíme).
- Posielajte pravidelne follow ups.
- Ponúknite klientom niečo navyše, odmeňte ich za nákup
Situácia v obchodnom svete nie je ľahká. My v Deal Factory veríme, že tvrdou a poctivou prácou a snahou navyše výsledky dosiahneme.
Odporúčame teda aj vám, neprestávajte obchodovať, ale makajte viac.