Ako viesť poradu obchodného tímu
Po každej porade by sa mali vaši obchodníci cítiť motivovaní a mali by mať ambíciu dosiahnuť čo najlepšie výsledky. Ak to tak nie je, musíte niečo zmeniť. Program najbližšieho stretnutia môže pomôcť nakopnúť ich produktivitu.
Obchodné porady nie sú len jedným z ďalších stretnutí v kalendári. Sú to reálne príležitosti na spoznanie obchodného tímu, na zdieľanie nových zručností, ktoré pomôžu skrátiť cyklus predaja a umožnia vám pochopiť výzvy, ktorým obchodníci čelia. Tiež napomôžu zlepšiť celkovú stratégiu predaja, sú možnosťou, ako sa navzájom informovať a sústrediť na ciele aj motiváciu.
Čo je obchodná porada?
Obchodná porada predstavuje konkrétny čas v kalendári vášho obchodného tímu, kedy sa všetci členovia stretnú a diskutujú o svojich aktuálnych zákazkách a o progrese pri dosahovaní cieľov. Je to miesto, kde ich môžete usmerniť a kde získajú informácie od svojich obchodných lídrov.
Efektívne obchodné porady sa venujú témam, akými sú posledné získané zákazky, nové informácie z trhu a novinky týkajúce sa spoločnosti alebo obchodnej organizácie.
Cieľom obchodnej porady je:
- motivovať obchodníkov k najlepším možným výsledkom
- prediskutovať aktuálne otvorené zákazky
Inými slovami, nedovoľte, aby členovia obchodného tímu z porady odchádzali s myšlienkou: „Toto sa dalo vyriešiť jedným e-mailom“.
Ako sa pripraviť na úspešnú poradu obchodného tímu?
Tu je 5 základných krokov:
- Zabezpečte, aby mala porada správny formát na diskusiu.
- Vytvorte štandardný program porady.
- Zaveďte si pravidelné intervaly porád.
- Zapojte do porady samotných členov obchodného tímu a prideľte im konkrétne zodpovednosti.
- Pred poradou si prichystajte všetky čísla predaja.
V ďalšom blogu sa budeme jednotlivým krokom venovať podrobnejšie.