5 krokov na prípravu úspešnej porady obchodného tímu
1. krok: Zabezpečte, aby mala porada správny formát na diskusiu
Porada má mať konkrétny účel a jasnú agendu, ktorá má tento účel naplniť. Ak sa neviete rozhodnúť či poradu uskutočniť, zamyslite sa nad týmito otázkami:
- čo je cieľom porady?
- dá sa tento cieľ dosiahnuť v asynchrónnom formáte?
- aká stručná má byť porada?
- kto sa má porady zúčastniť?
- je potrebná zápisnica?
- zapadá do harmonogramu ďalších obchodných porád alebo ide o jednorazovú poradu?
2. krok: Vytvorte štandardný program porady
Každý bude vedieť, čo nasleduje. Porada by mala byť rozdelená na 3 časti:
- aktuálne informácie o všeobecných cieľoch
- aktuálne informácie o individuálnych cieľoch
- ďalšie kroky
3. krok: Zaveďte pravidelné intervaly porád
Menšie tímy sa môžu stretávať každý deň, aby si rýchlo vymenili informácie. Niektorým vyhovuje porada raz za týždeň. Väčšie obchodné organizácie rozdeľujú svoje tímy do menších skupín, ktoré sa pravidelne stretávajú. Interval nie je dôležitý.
Najdôležitejším faktorom je konzistentnosť. Ak na porady váš tím nič nové neprináša a nikto nič nehovorí, skúste frekvenciu predĺžiť. Ak nemáte čas všetko si prebrať, stretávajte sa častejšie. Vyskúšajte si rôzne intervaly a nájdite najvhodnejší pre váš tím.
4. krok: Zapojte do porady členov obchodného tímu
Hoci ste ako obchodný líder za poradu zodpovedný, zapojte do porady aj členov tímu a prideľte im konkrétne povinnosti. Nového obchodníka môžete požiadať, aby prezentoval progres pri novej zákazke. Skúsenejšieho obchodníka môžete požiadať o aktuálnu situáciu v pipeline. Členovia tímu môžu uviesť novinku z trhu, ktorú zistili v priebehu týždňa.
5. krok: Pred poradou si prichystajte všetky čísla
Každý člen tímu má údaje alebo informácie, ktoré budete potrebovať pri tvorbe celistvej aktualizácie pre obchodný tím. Tieto údaje je dobré mať k dispozícii ešte pred poradou. Nebudete tak mrhať časom počas porady a vypytovať sa na konkrétne KPI.