Ako správne merať a analyzovať výkonnosť obchodného tímu
Mať obchodný tím je jedna vec. Vedieť, ako merať jeho výkonnosť, je druhá. Ak nemáte správne metriky, neviete, či váš tím skutočne funguje.
1. Počet uzatvorených obchodov
Najzákladnejší ukazovateľ – koľko obchodov dokáže váš tím uzavrieť za mesiac alebo štvrťrok.
2. Priemerná hodnota obchodu
Nie každý obchod má rovnakú hodnotu. Ak sa obchodníci sústredia len na malé predaje, celkový obrat môže stagnovať.
3. Dĺžka predajného cyklu
Čím kratší čas medzi prvým kontaktom a uzatvorením obchodu, tým lepšie.
4. Konverzný pomer
Koľko kontaktov sa premení na skutočných zákazníkov? Ak je číslo nízke, niečo v procese nefunguje.
📌 Ak chcete zlepšiť výkonnosť obchodného tímu, potrebujete nielen správne metriky, ale aj skúsených obchodníkov. Deal Factory vám ich poskytne!