Tipy na zachovanie si správneho prístupu

Obchodníci sú z povahy optimisti, ktorí veria, že každú prezentáciu uzavrú úspešne. Často však musia čeliť tvrdej realite a nenávidenému slovíčku „Nie“.

To slovo nechce počuť žiadny obchodník. V oblasti predaja to znamená, že človek zlyhal, a negativita sa môže ľahko odraziť pri oslovení ďalšieho potenciálneho zákazníka.

Dnes si preberieme, prečo je dôležité zachovať si pozitívny prístup pri každom potenciálnom klientovi a dám vám aj niekoľko tipov a trikov, ako sa nedať zvalcovať pri zápornej odpovedi.

Zákazník vie

Väčšina komunikácie vychádza z tónu hlasu a reči tela a keďže vás potenciálni klienti počas telefonického hovoru nevidia, svoju pozornosť ešte väčšmi zameriavajú na to, čo hovoríte a ako to hovoríte. Je jedno, či poviete všetko správne, keď už v úvode z vás vycítia prehru.

Znížená produktivita

Väčšina obchodných organizácií má ciele, ktoré musia byť splnené, čo znamená, že každá stratená príležitosť je pre obchodníkov bolestivá. Táto bolesť môže viesť k zvýšenej úrovni stresu, čo môže mať za následok nižšiu efektivitu počas dňa. Uistite sa, že máte svoje emócie pod kontrolou, a nenechajte stres z odmietnutia diktovať tón ďalších vašich krokov.

Pozitívne afirmácie

Potešenie v oblasti obchodu vychádza z pozitívneho vnímania samého seba. Zákazky len ťažko získate, ak nebudete mať pozitívny pohľad na život. Pozitívne afirmácie môžu mať významný dopad na váš pohľad a ľahko si ich vytvoríte. Začnite s tým, že si každé ráno nahlas poviete: „Aj dnes sa budem ďalej zdokonaľovať a rásť.“ Aj taká krátka veta vám dodá sebavedomie a motiváciu.

dieťa s knihou

Držte si odstup od výsledkov

Jedným z hlavných úskalí v oblasti predaja je, že je ľahké sa do predaja vložiť príliš osobne. Celé týždne alebo mesiace môžete pracovať s potenciálnym klientom, venujete mu veľa času a energie v nádeji, že uzatvoríte obchod a získate províziu.
Ale „profesionálni klienti“ poznajú všetky odpovede, aby sa vás zbavili bez akýchkoľvek záväzkov. Často hovoria vety typu „Váš produkt sa mi páči, ale musím to prediskutovať s tímom“ alebo „Ozvite sa o mesiac“, kým skúmajú všetky ďalšie možnosti, aby ste si mysleli, že máte príležitosť. Základom je udržať si odstup. Ak predaj nevyjde, nezabudnite, že vás čaká ďalší.

žena pozerá na obzor

Záver

Obchodníci sa s odmietnutím stretávajú na pravidelnej báze. Úspešný obchodník však vie, že zajtra je ďalší deň a bez ohľadu na predchádzajúce výsledky sa pozerá vpred. Nie je to vždy ľahké. Emócie môžu premôcť aj tých najskúsenejších veteránov. Pomocou pozitívnych afirmácií, zachovania si odstupu od výsledkov a vyhýbaním sa zlých zvykov sa z vás stane úspešný obchodník a ešte optimistickejší človek.

Odporúčané články:

Copy link
Powered by Social Snap