Práca obchodníka je skôr životným štýlom: Dynamická Aďka sa pretancuje životom aj obchodom
Ako si sa dostala do Deal Factory? Hľadala si prácu obchodníčky?
Vždy som vedela, že obchod je to, čo chcem robiť a čo ma napĺňa. Hľadala som kreatívnu prácu, kde je možnosť rásť, rozvíjať sa a zároveň byť aj časovo flexibilná. A tak som narazila na Deal Factory, ktorá spĺňala všetky atribúty mojej vysnívanej práce. Neváhala som ani minútu, zdvihla telefón a zavolala na číslo uvedené na stránke. Po rozhovore zaslala CV-čko a som tu. Som nadšená, že môžem byť súčasťou tímu, kde mám priestor na sebarealizáciu a nie som len číslo v zozname.
Čo je podľa teba na obchode super zaujímavé?
Ja som veľmi dynamický typ človeka a celý môj život vediem v tomto duchu. Predpokladám, že to je aj dôvod, prečo ma obchod láka. Pestrosť, rôznorodosť, spoznávanie a stretávanie sa s novými ľuďmi. Možnosť priamej komunikácie je oblasť, kde som doma. Nie som hanblivý typ, práve naopak, som typický extrovert. Okrem iného musím zo seba denne dostať určitý počet slov, aby som bola k večeru spokojná.
Aké boli tvoje začiatky v obchodovaní?
Od malička som bola prítomná v obchode. Môj otec bol pre mňa veľkým vzorom. Domov síce prácu nenosil, ale bola som pri rôznych stretnutiach či rozhovoroch a mal to proste v sebe. Hoci sme len v obchode nakupovali zeleninu. Asi tam niekde pramení aj moja túžba byť obchodníkom. Preto som vyštudovala medzinárodné podnikanie a postupne som sa prepracovala aj k praktickej časti. Začínala som ako asistent/pravá ruka obchodných riaditeľov a neskôr prišla príležitosť, kedy som sa vypracovala na obchodného manažéra. Pre svoje bytie potrebujem adrenalín a slobodu. Obchod mi ju poskytuje v plnej miere.
Čo by si poradila človeku, ktorý uvažuje nad kariérou v obchode?
Nie je to činnosť pre kohokoľvek (aj keď to asi ani jedno povolanie). Treba si hlavne ujasniť, čo od práce očakávam a ako by mala moja práca vyzerať. Myslím tým náplň práce a bežný deň. Obchodník by nemal obchod považovať za povinnosť (musím predať), ale istým spôsobom za poslanie. Je to v podstate životný štýl. Obchodník sa veľa na svojej ceste učí- ako argumentovať, ako počúvať zákazníka, dávať správne otázky, ako vycítiť správny moment a očakávania klienta. Pokiaľ Vám ide argumentácia a nebojíte sa nadväzovať nové kontakty a vzťahy, choďte do toho. Nie je čo veľmi radiť, treba vstať zo stoličky a podniknúť kroky smerom k svojim túžbam.
Aký je tvoj obľúbený segment na oslovovanie?
Zaujímavá otázka, nikdy som sa takto nad klientmi nezamýšľala. Asi ani nemám vyslovene obľúbený segment. Všetko je o ľuďoch a nezáleží veľmi, v ktorom segmente pôsobia. Keďže práca obchodníka je najmä o ľuďoch a s nimi je niekedy najťažšie spolupracovať, tak by som otázku preformulovala skôr na: Aké typy partnerov sú moje obľúbené? Radosť spolupracovať je so skúsenými partnermi, ktorí vedia, čo hľadajú, majú praktické skúsenosti vo svojom obore, svoj vlastný názor a zároveň pokoru. Takí sú pre mňa neustále dobrou školou a motivujú ma pracovať aj na samej sebe.
Čo Ťa v živote baví a čo Ťa nebaví ?
Ak myslíme v živote všeobecne ako hobby, tak je veľa vecí, čo ma baví. Hlavne také, kde je zachovaná dynamika. Najviac ma určite baví tanec. Je mojou súčasťou od malička, neprejde ani jeden deň, aby som si nezatancovala, hoci aj doma v obývačke. Doma mi zvykli hovoriť, že skôr som vedela tancovať ako chodiť. Mám rada činnosti kde je energia, čiže rôzne aktívne športy. Ako dieťa a teenager som intenzívne hrávala tenis. Milujem plávanie, šnorchlovanie, ale aj lyžovanie a turistiku. Zároveň veľmi rada cestujem po svete a tak dobrodružne spoznávam nové kultúry, zvyky, ochutnávam nové jedlá, učím sa novým postojom k životu a hodnotám. Avšak do stanu ma nevolajte. Keďže cestovanie nie je veľmi lacný špás, svet spoznávam skôr postupne.
Rozmýšľam, čo mám v živote také, čo by ma vyslovene nebavilo… V prvom momente mi napadá varenie. Je za tým veľa námahy a výsledok veľmi rýchlo zmizne (teda aspoň u nás doma).