Poznáte 4 tipy ako uspieť v presviedčaní a predať viac?
1. Nikdy nezabudnite na to, že váš biznis je dobrý
Jednou zo základných stratégii ako uspieť v presviedčaní a v samotnom predaji je pamätať si, prečo robíte, čo robíte, a čo vlastne predávate. Stavím sa, že svoje podnikanie ste rozbehli preto, aby ste ponúkli produkt alebo službu, ktorá ľuďom chýbala. Vlastne ste chceli iným zlepšiť život, nie? Nezabúdajte na to. Váš produkt alebo služba zlepšuje životy. Nebojte sa preto presviedčať o nich sebaisto a s dobrým pocitom pri ich predaji.
2. Osvojte si vedecké myslenie
Keď sa učíme nové veci, môže nás zaskočiť množstvo taktík, stratégií a pohľadov. Ako zistiť, ktoré sú správne? Myslite ako vedci. Podobne ako vedci testujú a overujú svoje hypotézy, aj podnikatelia by mali otestovať svoj marketing. Stačí, ak o názor požiadate svojich príbuzných a priateľov, alebo do experimentu zapojte niekoho neutrálneho. Vytvorte napríklad dotazník a pošlite ho kamarátom a niekomu, s kým radi pracujete. Možno vám ich odpovede pomôžu zistiť, čo ich spája a čo možno sami nevidíte.
3. Použite spoločenský dôkaz
Spoločenský dôkaz je hocičo, čo vašej cieľovej skupine dokazuje, že máte niečo spoločné. Nejde len o značku a logá na webstránke spoločnosti. Pri presviedčaní skúste do rozhovoru zahrnúť spoločenský dôkaz. Spomeňte, že do vášho produktu alebo služby investoval niekto, koho váš klient pozná. Zacieľte na klientov racionálny a spoločenský inštinkt. Keď zistí, že vám dôveruje niekto z jeho spoločenstva, je vyššia pravdepodobnosť, že vám bude dôverovať aj on.
4. Sústreďte sa na jedno slovo
Keď zakladáte spoločnosť, rozvíjate alebo meníte značku, pomôže vám, keď si určíte jedno „slovo“. Ktoré konkrétne slovo najlepšie sedí na váš produkt alebo službu? (Predstavte si, aké slovo sa vám spája so značkou „Google“ a naopak, aká značka sa vám spája so slovom „search“?) Ak pri tom máte problém, opýtajte sa priateľov, klientov alebo aj cudzích ľudí. Aké slovo im napadne, keď si pomyslia na váš výrobok? Niekedy chceme, aby sme boli niečím, čím nie sme. Čím skôr pochopíme, kým naozaj sme, a otvoríme sa tomu, tým jasnejšie nás budú vnímať naši klienti a tým viac dôvery u nich vzbudíme. Je jedno, na aké slovo nakoniec prídete, to slovo musíte naplniť a zosobniť.
Na záver
Predaj a marketing sú pre všetkých. Pre podnikateľov, lídrov aj rodičov, ktorí chcú, aby ich deti jedli brokolicu. Ak sú naše zámery dobré, máme nielen právo, ale aj povinnosť stať sa lepšími obchodníkmi. Nezabudnite: váš predaj a presviedčanie nie sú len prostriedkom, ako sa obohatiť. Ide o službu pre iných ľudí na tomto svete.