Obchodník Michal: Všetko sa dá, keď sa chce.

Obchodník Michal: Všetko sa dá, keď sa chce.

Z odmietnutí si vziať ponaučenie, zodpovednosť a dochvíľnosť ako piliere vzťahu s klientom a pomoc kolegovi v každej situácii. To a ešte oveľa viac sa denne učíme a pripomíname si s našim obchodníkom Michalom. Kde získal svoje skúsenosti a ako oddychuje, keď práve nepracuje?

Ako dlho sa venuješ obchodu a aké sú tvoje skúsenosti, predstav sa nám

S obchodom som začal už na strednej škole, kde som praxoval v oblasti obuvi, armatúr, papiernictva, elektrospotrebičov a tu bol aj môj prvotný kontakt so zákazníkmi. Po strednej škole som pracoval ako predajca veľkej bielej techniky. Neskôr som bol Junior obchodný manažér na e-shope v tejto oblasti. Potom som nastúpil na pozíciu predajcu do spoločnosti Orange. Po dobrých predajných výsledkoch som sa stal manažérom predajne. Vyhrával som motivačné súťaže či už finančné alebo zájazdy, kde sa mi podarilo navštíviť 9 krajín. Manažoval som predajne od 5 do 12 ľudí, prešiel som si školeniami predajných aj manažérskych zručností čo mi veľmi pomohlo v profesijnom živote. Manažoval som aj tím 7 obchodných zástupcov „hunterov“ pre O2 v oblasti B2B segmentu. Prešiel som si obchodnú pozíciu aj vo svete financií. Najviac ma ale baví obchodovať B2B zákazníkov či už z pozície obchodného manažéra alebo zástupcu. V obchode som teda približne 17 rokov.

Čo Ťa lákalo prijať spoluprácu s Deal Factory?

Určite obchodovanie v rôznych oblastiach. Nepredávať dlhodobo (roky) jednu a tú istú službu alebo benefit. Práca formou homeoffice. Možnosť posunúť sa ďalej v oblasti informácií ponúkaných služieb ale aj kariérne.

Prečo je super mať práve Teba v tíme?

Myslím, že som komunikatívny a priateľský typ človeka. Ak viem, rád pomôžem a nenechávam si svoje know-how pre seba ale posúvam ho ďalej. Držím sa vety „Všetko sa dá, keď sa chce!“

Keď Ťa niečo nebaví, ako s tým bojuješ?

Otázne je, či z pracovnej alebo súkromnej oblasti. V pracovnej oblasti to je jednoduché. Beriem veci ako sú a je na mne ako a kedy sa s tým vysporiadam. Čím skôr tým lepšie.

Ako zvládať odmietnutia v obchode?

Odmietnutí som si zažil veľa. Ale vždy ma posúvajú vpred. Obchodný zástupca, predajca, manažér si to prežíva denne. Hlavné je si ich nebrať osobne ale zobrať si z tej situácie ponaučenie. Následne po odmietnutí mám dosť argumentov na to, aby som bol lepšie pripravený na ďalší obchod.

Akú radu by si dal juniornému kolegovi?

Určite aby bol zodpovedný v dodržiavaní termínov. Aby ak niečo nevie na 100% si informácie, ktoré odovzdá zákazníkovi najskôr overil, a aby sa na každé stretnutie s klientom pripravil čo najzodpovednejšie.

Aká je tvoja najobľúbenejšia aktivita ako oddych po práci?

Šport a práce okolo domu.

Odporúčané články:

Copy link
Powered by Social Snap