Inšpirácia mesiaca: Refresher

Prečítajte si inšpiráciu z prostredia najznámejšieho online magazínu zameraného primárne na mladšiu generáciu REFRESHER.

1. S čím podnikáte a aký je Váš príbeh?

Refresher je lídrom na slovenskom trhu online magazínov zameraných primárne na lifestyleový content a priekopník natívnej reklamy na Slovensku. Refresher vznikol v roku 2011 ako stredoškolský projekt – webstránka, ktorá prinášala slovenskému čitateľovi novinky zo sveta hudby (predovšetkým hip-hopu a rapu) a módy, pričom postupne sa obsah a ponuka článkov rozširovala o ďalšie lifestyleové a pop-kultúrne témy.

V súčasnosti  Refresher pôsobí okrem Slovenska aj v Českej republike, neprináša len lifestyleové témy, ale aj na pomerne vysokej úrovni mapuje aktuálne spoločensko-politické dianie a približuje spravodajský obsah mladšiemu publiku.

Primárnym podnikateľským modelom Refresheru je predaj online mediálneho priestoru. Našim klientom ponúkame predovšetkým natívne reklamné formáty (natívne články na webe ale aj natívne audiovizuálne formáty ako videá na Youtube či podcasty), reklamu/sponzoring na našich sociálnych sieťach rovnako aj notoricky známu bannerovú reklamu. Napriek tomu, že príjmy z reklamy stále tvoria majoritnú časť našich príjmov, už druhý rok spoplatňujeme obsah, ktorý je dostupný len pre predplatiteľov.

2. Čo je jedinečné na Vašom produkte / službe?

Klienti na natívnej reklame v Refresheri oceňujú predovšetkým jednoduchosť a ľahkosť, s ktorou dokážeme ich produkt zakomponovať do našich výstupov. Výsledkom je, že ho dokážeme odprezentovať prirodzenejšie a menej násilne pre čitateľa, takže sa mu to viac dostane pod kožu. Zároveň je našou nespornou výhodou, že dokážeme osloviť a efektívne zacieliť publikum, ktoré iné média nedokážu. Ide o špecifickú cieľovú skupinu mladých ľudí predovšetkým v produktívnom veku.

3. Aká je cieľová skupina, ktorú chcete osloviť?

Zameriavame sa na moderných ľudí, ktorých bavia najnovšie trendy, zaujímajú sa o módu, hudbu, filmy a technológie, ale  aj o celospoločenské dianie. Každý mesiac náš web navštívia takmer 3 milióny ľudí zo Slovenska a Českej republiky, pričom podľa našich dát 71% našej cieľovej skupiny je vo veku 18 až 30 rokov. Tak ako Refresher postupne „starne“, starne a rozširuje sa aj naša cieľová skupina, zároveň však stále dokážeme oslovovať aj pomerne mladé publikum.

refresher
4. Prečo je pre vás obchod dôležitý?

Predovšetkým preto, že klienti často nie sú dostatočne oboznámení s konceptom natívnej reklamy a jej výhodami v porovnaní s (povedzme) štandardnejšími formami. A rovnako preto, že aj keď sa považujeme za priekopníkov v oblasti natívnej reklamy na Slovensku, nie sme na trhu jediní, a preto je potrebné klientom osobne vysvetľovať výhody využitia mediálneho priestoru u nás v porovnaní s konkurenciou.

5. Čo je na podnikaní najťažšie a najkrajšie?

Z pohľadu mojej pozície Country managera, teda akejsi predĺženej ruky nášho CEO pre slovenský trh,  patrí k tomu najťažšiemu dosiahnuť určitú rovnováhu, pri ktorej sú spokojní klienti, zamestnanci a vlastníci firmy. Pričom táto rovnováha by mala byť dynamická a firma by si mala dlhodobo zachovať schopnosť posúvať sa dopredu, zlepšovať sa a nestagnovať.

No a najkrajšie je potom, keď sa to darí.

6. Akú radu by ste dali svojmu mladšiemu ja?

Nebáť sa, pretože situácia takmer nikdy nie je až taká zlá ako sa na prvý pohľad môže zdať. Keď má človek okolo seba tím kvalitných a snaživých ľudí, dokáže toho firma zvládnuť pomerne veľa.

7. Čo sa Vám páči na službách Deal Factory?

Predovšetkým rýchlosť, s ktorou Marek z Deal Factory nabehol do procesov a začal pre nás predávať. Taktiež samostatnosť, férový prístup a celková bezproblémovosť vo fungovaní.

8. Aké sú Vaše plány na najbližšie mesiace?

Doručiť úspešné vianočné a koncoročné kampane a naplánovať čo najviac celoročných spoluprác na rok 2021. Taktiež pokračovať v dlhodobom zlepšovaní obsahu a zážitku pre našich čitateľov a predovšetkým predplatiteľov. V neposlednom rade pomôcť v rámci kampane #vdakatebe formou bezplatného mediálneho priestoru menším firmám a podnikateľom, ktorých ekonomicky zasiahla druhá vlna pandémie COVID-19.

Prečítajte si predchádzajúcu inšpiráciu z ERNEST.TO

Odporúčané články:

Copy link
Powered by Social Snap