Ako pomôcť svojim zamestnancom nájsť balans medzi pracovným a osobným životom (2. časť)

V predošlom blogu sme sa venovali pracovnému balansu a dnes budeme v tejto téme pokračovať. Povieme si ďalšie rady a tipy ako nájsť rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom.

Buďte vzorom

Ako boss ste vzorom pre svojich zamestnancov. Na jednej strane im musíte ukázať svoje odhodlanie, pracovitosť a zanietenie, ale rovnako by mali vidieť, že si viete dopriať aj čas voľna. Neustála práca nie je zdravá z fyzického ani z mentálneho hľadiska. Ba čo viac, vaši zamestnanci sa môžu báť vôbec o rodinnom živote hovoriť, najmä keď vás vidia stále pracovať. Môžu sa báť, že ak neodídu z práce presne o 5 alebo ak si vezmú voľno, budete sa hnevať. Určite si teda prestávky a nezabudnite si dopriať aj voľno, aby ste svojim zamestnancom ukázali, že na to majú právo a nárok aj oni.

Pravidelné akcie

Ďalším spôsobom, ako svojim zamestnancom pomôcť, je ponúknuť im rodinnú a zamestnaneckú akciu povedzme raz za mesiac. Podporíte tak priateľstvo medzi členmi tímu, čas strávený s rodinou a posilníte aj vzťahy v tíme. Môžete zorganizovať aj akciu určenú len pre dospelých, pričom zamestnancom zabezpečíte opatrovateľské služby. Medzi najobľúbenejšie akcie patrí kino, korčuľovanie, softbalové hry, bowling alebo pikniky. Pre zamestnancov môže byť zaujímavé aj spoločné dobrovoľníctvo, pretože im dáva možnosť prispieť do vlastnej komunity. Skvelým nápadom sú aj sezónne akcie, napríklad sviatočné večierky.

Na týchto akciách sa vaši zamestnanci zrelaxujú a nadviažu vzťahy so svojimi spolupracovníkmi. Ak majú zamestnanci silné kontakty s členmi tímu, je väčšia pravdepodobnosť, že budú chcieť vo vašej firme ostať čo najdlhšie.

Delenie práce alebo práca na čiastočný úväzok

Naozaj chcete mať nepríjemnosti a stres spojené s prijímaním a prepúšťaním zamestnancov na začiatku nových projektov? Ak budete mať zamestnancov na čiastočný úväzok, váš tím môže bez problémov pracovať na plný úväzok, keď budete potrebovať ďalšiu pomoc. Keď sa činnosť spomalí, môžu sa vrátiť k čiastočnému úväzku. Zamestnanci tak môžu mať vyrovnaný život, keďže budú mať viac času na to, aby boli so svojou rodinou mimo práce. Vám to zas poskytne okamžitý prístup k pracovnej sile, ktorú potrebujete, ak získate nové projekty, alebo sa vám nakopí viac úloh. Začnite tak, že sa ľudí opýtate, či niekto nechce pracovať na čiastočný úväzok s pridanými hodinami v prípade potreby. Môžete sa tiež opýtať, či si niekto nechce prácu rozdeliť. Zdieľanie pracovných miest znamená, že si jednu prácu rozdelia dvaja ľudia. Je to obľúbená voľba najmä vtedy, keď si chcú zamestnanci založiť rodinu, ale ich zamestnávateľ nechce prísť o ich zručnosti.

Ponúknite prístup k športovým aktivitám

Ak chcete, aby mali vaši zamestnanci zdravý životný štýl, ponúknite im prístup k športovým aktivitám, napr. vybudujte menšiu posilňovňu alebo im sprístupnite pár posilňovacích strojov. Zdraví dospelí by mali cvičiť aspoň 30 minút denne. Keď ľudia nemajú dostatok pohybu, zvyšuje sa pravdepodobnosť, že ochorejú a budú v chýbať v práci. Cvičenie zároveň znižuje stres a omladzuje myseľ. Ak v kancelárii nemáte priestor na bežecký pás, spojte sa s miestnou telocvičňou a ponúknite svojim zamestnancom zľavu na členstvo. Svojim zamestnancom môžete ponúknuť aj fitness pomôcky, ktoré ich povzbudia k tomu, aby sa cez prestávky poprechádzali. Skvelý spôsob, ako podporiť wellness v kancelárii, sú priateľské súťaže a závody. Oceňte výhercu, ktorý prejde najviac krokov, cvičí najviac dní v určitom časovom rámci alebo chodí do práce na bicykli.

Starostlivosť o deti

Problémy týkajúce sa starostlivosti o deti sú jedným z hlavných dôvodov, prečo rodičia predčasne odchádzajú z práce alebo si musia vziať voľno. Ak im zavolá opatrovateľka, lebo je chorá, musia zostať doma so svojim potomkom. Ak im zabezpečíte starostlivosť o deti v práci, dáte im alternatívu a eliminujete prípadné výhovorky pre predčasný odchod z práce. Nájsť dobrý program starostlivosti o deti je náročná úloha, takže vaši zamestnanci s vysokou pravdepodobnosťou ostanú vo vašej firme, ak im poskytnete spoľahlivého poskytovateľa starostlivosti o deti. Vaši zamestnanci už nebudú chodiť do práce neskoro, pretože ráno nemusia svoje deti nikam zavážať. Navyše môžete znížiť množstvo stresu, ktorému vaši zamestnanci čelia, pokiaľ ide o deti.

Lepšia rovnováha

Účinnejšia rovnováha medzi pracovným a súkromným životom zamestnancov z vás robí lepšieho zamestnávateľa, ale zároveň povzbudzuje vašich zamestnancov, aby boli produktívnejší. Pomáha zlepšovať morálku zamestnancov a rovnako pomáha udržať ich vo firme. Ako zamestnávateľ máte moc zmeniť životy všetkých ľudí vo vašej spoločnosti. Môžete byť príkladom vyváženého života, môžete ľuďom ponúknuť športové aktivity… Existuje množstvo rôznych spôsobov, ako zabezpečiť rovnováhu medzi prácou a všetkým ostatným. Pomocou niekoľkých zmien môžete z vašej firmy urobiť miesto, kde ľudia pracujú s radosťou a nadšením.

Odporúčané články:

Copy link
Powered by Social Snap