Podnikatelia často uvažujú nad tým ako rásť. Kde hľadať nových zákazníkov a ako ich osloviť? Táto otázka sa nám opakuje tak často, že sme spísali pár odporúčaní.
Tu je pár jednoduchých rád, ktoré fungujú nám. Niektoré z nich sú jasné, niektoré menej. Veríme, že vám pomôžu rásť vo Vašom segmente podnikania aj počas pandémie. Ak máte overené lepšie odporúčania ako rásť, napíšte nám ich do komentu. Môžeme sa vzájomne inšpirovať.
1. Počúvajte svojich zákazníkov
Môže to znieť ako klišé, avšak stále funguje. Komunikujte aktívne so svojimi zákazníkmi. Pýtajte sa ich, prečo od Vás nakupujú a čo je pre nich pridanou hodnotou. Zbierajte spätnú väzbu na to, čo môžete robiť lepšie a čo naopak robíte dobre. Nebojte sa kritiky ani pochvaly. Obe Vás môžu posunúť vpred.
2. Komunikujte benefity (ako zlepšiť život zákazníkovi)
Niektoré firmy nekomunikujú benefity používania ich produktu či služby veľmi jasne. Je to škoda, keďže zákazníci sa častokrát rozhodujú práve podľa nich. Premyslite si, čím reálne zlepšujete život svojich zákazníkov. Čo im používanie vášho produktu či služby prináša? Ak to náhodou neviete, opýtajte sa svojich existujúcich zákazníkov. Tí sú skvelým zdrojom vedomostí a môže Vás ich názor prekvapiť.
3. Prinášajte niečo viac (pridaná hodnota)
Pridaná hodnota produktu priamo súvisí s benefitmi jeho ponúkania. Ponúknite zákazníkom niečo viac. Pozrite sa na konkurenciu alebo sa inšpirujte v zahraničí. V čom viete byť lepší? Vymyslite si svoju pridanú hodnotu a buďte jedineční. Ak ju nájdete vy, bude jednoduché ju komunikovať aj svojim zákazníkom.
4. Skúšajte nové produkty či služby
Ak ste na trhu už dlhšie, nebojte sa experimentovať. Samozrejme tak, aby ste neohrozili svoje najúspešnejšie produkty či služby. Nebojte sa vyskúšať novú príchuť, či nový spôsob dodania tovaru. Mnohé svetové biznisy začínali s úplne iným produktom a neskôr zmenili svoj smer. Nebojte sa skúšať nové veci a inovovať.
5. Inšpirujte sa zahraničím či značkami, ktoré sa vám páčia
V dnešnom svete plnom informácií je veľmi jednoduché sa inšpirovať. Nepozerajte len na svoj biznis. Prebehnite zahraničné weby a inšpirujte sa. Môžete nájsť zaujímavé kampane, či spôsoby predaja Vášho produktu či služby. Buďte hladní po informáciách a možno budete prekvapení, kam Vás to dovedie. Všetko máme od seba len na pár klikov, tak sa ich nebojte urobiť.
6. Oslovte mesačne väčší počet klientov
Upravte svoj obchodný model. Ak ste doteraz aktívne oslovovali napríklad 50 klientov mesačne, zvýšte tento počet. Je pandémia a ľudia obchodujú zväčša online. Vďaka tomu získate viac času, keďže nie je potrebné sa presúvať na stretnutia. Využite tento čas a oslovte viac zákazníkov. Obchod je jednoduchá matematika. Viac oslovení, viac zákazníkov.
7. Investujte do marketingu
Investovať keď mnohí šetria nie je ľahké rozhodnutie. Stále však platí, že obchod je priamo prepojený s marketingom. Ak chcete rásť, marketing je jednou z ciest. Dnes sa dá robiť veľmi kvalitný online marketing a cieliť priamo na zákazníkov. Nenechajte konkurenciu zvíťaziť len preto, že máte strach investovať do kvalitnej kampane. Viditeľnosť a poznateľnosť značky je stále kľúčová pri rozhodovaní. Testujte kampane, merajte výsledky a buďte úspešní.
Ak stále neviete ako správne obchodovať aj počas tohto zložitého obdobia pandémie, tak sme vám priniesli pár rád v predchádzajúcom článku.