Skúsenosti po 4 rokoch obchodovania na Slovensku (2. časť)

Pokračovanie blogu o tom, čo sme sa v B2B naučili, aký je náš trh a ako reaguje.

Cieľom je poradiť zakladateľom firiem a obchodníkom vyhnúť sa chybám pri obchodovaní. Možno naše skúsenosti prekvapia, pobavia a možno toto všetko už dávno viete. Tak či onak, sme radi, že vás obchod baví.

Obchodné tímy predávajú bez obchodnej stratégie.

Či robíme prenájom obchodníkov alebo školenia obchodných tímov, najviac nás zaujíma stratégia obchodovania nášho klienta. Bolo pre nás prekvapením, že mnohé obchodné tímy obchodnú stratégiu nemajú. Stratégie chýbajú mnohým start-upom ale aj veľkým obchodným tímom či korporáciám. Bez kvalitnej obchodnej stratégie je predaj len pokusom o šťastie. Či už máte obchodný tím alebo predávate svoj produkt pre seba, obchodná stratégia je najdôležitejší element obchodovania. Vďaka obchodnej stratégii viete svoje obchodné procesy dodržiavať, merať a zdokonaľovať. Čo by mala obsahovať a ako ju pripraviť Vám poradíme v ďalšom blogu.

Referencie majú najvyššie konverzie.

Fakt, že takzvané studené oslovenia majú nižšie konverzie je známy. Napriek tomu sa dá, aj na Slovensku, predávať týmto spôsobom. Zákazníci však najviac veria na odporúčania. Zároveň ich neradi dávajú bez motivácie. Nezabudnite v obchodných stratégiách na referenčný predaj. Získate tak výhodu a zvýšite konverzie. Skúste nájsť spôsob ako motivovať existujúcich zákazníkov, aby k Vám poslali svojich známych. Techniky sú na výber rôzne, stačí vybrať tú správnu.

Obchodníci sa chcú učiť.

Od založenia Deal Factory robíme školenia pre obchodné tímy. Postoj obchodníkov sa z našich skúseností za 4 roky zmenil. Pred pár rokmi mnohé obchodné tímy, ktoré sme školili nemali záujem napredovať. Vládla v nich skôr negatívna atmosféra a počas školení boli odmietaví. Zdá sa, že mali strach z nepochopenia ich situácie a s neustálych zvyšovaní KPI. Dnes je situácia iná. Na väčšine školení sú ľudia motivovaní, hladní po informáciách a kladnú výborné otázky. Záujem učiť sa vytvára veľmi dobrú pôdu pre rast celej obchodnej komunity.

Podnikatelia nie sú trpezliví na inbound obchod.

Napriek tomu, že inbound marketing/predaj má v zahraničí skvelé výsledky u nás sme zatiaľ na začiatku. Dôvodom je, že majitelia firiem mnohokrát očakávajú výsledky hneď. Žijeme rýchlu dobu a ľudia sú netrpezliví čakať. Asi sme zabudli, že trpezlivosť ruže prináša. Pri dobre nastavenom inbound marketingu spojenému s obchodom to platí rovnako. Nastaviť kvalitný inbound, počkať na dobré kontakty s prejaveným záujmom a obchodovať priamo na nich je cesta.

Predávajte, merajte konverzie a buďte úspešní.

Odporúčané články:

Copy link
Powered by Social Snap