Kedykoľvek posielate obchodné emaily, nezabudnite sa poriadne zamyslieť nad predmetom e-mailu, ktorý posielate. Predmet emailu má kľúčový význam a zásadne ovplyvňuje otvoriteľnosť emailov.
Dajte tomu trochu času a poriadne sa zamyslite, otvorili by ste Vy email s nadpisom, ktorý máte pripravený? Nezabudnite aj na A/B testovanie otvoriteľnosti. Pár tipov ako napísať dobrý predmet ponúkame nižšie..
Poriadne si premyslite čo a komu predávate
Pred tým, ako napíšete svoju prvú vetu a predmet emailu, poriadne si premyslite, čo a ako mu predávate. Prejdite si v hlave benefity produktu pre Vašu cieľovú skupinu. Zároveň si premyslite ako je Vaša cieľová skupina charakterizovaná. Je Vaša cieľovka kreatívny marketingový riaditeľ v šiltovke alebo seriózny finančný riaditeľ? Či opačne? Poriadne si premyslite čo a komu predávate a tomu nastavte aj svoj predmet emailu.
A/B testujte predmety
Čísla, čísla, čísla. Nezmerané názory sú len hypotézy. Podporte svoje hypotézy číslami. Možno ostanete prekvapený, že email, ktorý sa Vám tak páči, nepôsobí na cieľovú skupinu dobre. Merajte konverzie a upravujte svoj obchodný proces donekonečna.
Držte predmet krátky a jasný
Nezabúdajte, že žijeme v čase, kedy každá minúta je drahá. Dlhé a nudné texty nikoho nezaujímajú. Získajte pozornosť čitateľa rýchlo, jasne a zreteľne. Na prvý pohlad možno jednoduchá úloha, avšak napísať dobrý predmet e-mailu je umenie. Zároveň neklamte v predmete, to čo v ňom „sľubujete“ nemôže znieť príliš marketingovo.
Vypýtajte si spätnú väzbu
Nebojte sa opýtať kolegov na spätnú väzbu. Otvorili by ste takýto email s takýmto nadpisom? Ako ti to znie? Vám aj Vášmu kolegovi to zaberie pár minút, ale Vaše e-mailové konverzie to môže vyniesť vysoko. Rovnako pomáha prečítať si nadpis párkrát nahlas. Znie to divne? Zmeňte to.
Použite meno spoločnosti v predmete
Stanfordská štúdia z roku 2016 dokázala, že ak pridáte do predmetu emailu názov firmy, ktorú oslovujete, tak sa otvoriteľnosť Vášho e-mailu zvyšuje o 20%. 20% je slušné číslo, takže nebojte sa túto teóriu otestovať. Ak zafunguje, môžete len získať.
Buďte priateľský, ale neprekračujte hranicu
Ľudia sú vo všeobecnosti priateľskí a majú radi uvoľnenú atmosféru. Samozrejme, ak oslovujeme niekoho úplne prvýkrát nemôžeme byť drzo priateľský. Hranica je veľmi tenká. Buďte priateľský, nie drzý.
Ako získať viac zákazníkov? Pár rád sme dali v našom predchádzajúcom článku.