Pravidlo na zvyšovanie konverzií: Prinášajte riešenia

Obchodníci to dnes tiež nemajú jednoduché. Všade kam sa dovoláte počujete rovnakú story.

Nemáme záujem o nové riešenia, aktuálne znižujeme náklady, kde sa dá. Najlepšou stratégiou je byť „must“, nie len „nice to have“. Nebuďte firmou, ktorú zrušia hneď pri prvej kríze.

Dôležitá je aj komunikácia so zákazníkmi. Najlepšie je skúsiť pochopiť ich problém a ich obavy. Mnohí sa možno len zľakli alebo riešia konkrétny problém. Ak o ňom neviete, nebudete ho vedieť ani pomôcť vyriešiť. U nás v Deal Factory pracujeme s inovatívnymi firmami, ktoré našli riešenia pre svojich zákazníkov aj počas karantény. Všade skloňujeme informácie o spomaľovaní ekonomiky. Sú však segmenty, ktorým sa darí, takže sa treba situácii prispôsobiť.

Buďte proaktívny, využívajte svoj čas, nečakajte čo sa stane. Toto nie je čas na vyplakávanie, ale čas na makanie. Je toľko vecí, ktoré sa dajú zlepšovať, prispôsobovať, upravovať. Nie je to ľahké, aj my sa snažíme a zdá sa, že u mnohých to funguje. Medzičasom vzniklo mnoho produktov a služieb, za ktoré si zákazníci radia zaplatia. Nie sú to len rúška, ale aj mnohé zaujímavé platformy na online nakupovanie. Niektoré biznisy majú problémy iné zas extrémne rastú, musíme sa prispôsobiť.

Okrem nájdenia riešenia môžete svojim zákazníkom pomôcť aj finančne. Ponúknite im free trial či služby navyše v rovnakej cene. Odomknite im služby, za ktoré si musia bežne priplatiť. Stanete sa tak menej ľahko odmietnuteľným a ukážete zákazníkovi spolupatričnosť. Pomôžte zákazníkom vyrásť aj v čase možnej krízy a budú vám verní aj po nej.

Mnohým firmám funguje aj upsell (predaj existujúcim zákazníkom služby navyše). Podľa štúdií je náklad na získanie zákazníka formou „upsellu“ v priemere len 0,28 EUR na 1 EUR, pričom pri získavaní nového zákazníka iným spôsobom je to priemerne 1,18 EUR na 1 nového zákazníka.

Ak ho ešte nemáte, vypracujte si referenčný program. Hlavne v dobe krízy budú referencie na služby či produkty kľúčové. Kvalitný referenčný obchodný program pomohol rásť aj známym firmách ako Apple, Tesla či iným.

Ak majú firmy správny postoj a náladu, môžu rásť aj počas krízy. Kým ostatní sú v strachu alebo panike, vaša firma môže rásť. Nebojte sa vyskúšať nové veci a merajte ich úspešnosť. Upsellujte, vytvorte si referenčný program, ponúknite klientom pomoc či poradenstvo, zmeňte obchodnú stratégiu, skúste nový mailing. Čokoľvek, je to len na vás a vašej odvahe skúšať nové veci.

Najdôležitejšie však je, NEČAKAJTE, KONAJTE.

Odporúčané články:

Copy link
Powered by Social Snap